СЪДЪРЖАНИЕ

  1. Състезателен формат
  2. Точкова система
  3. Основни правила
  4. Състезателни правила
  5. Инциденти
  6. Флагове
  7. Заключение

1. Състезателен формат

1.1. Състезанията от шампионата се провеждат в НЕДЕЛЯ, както следва:

  • 20:30 – 18 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:50 – Състезание 50% дистанцията.

1.1.2. Спринтови състезания.

1.1.2.1. В случай, че състезателният уикенд съдържа спринтово състезание, графика за провеждането му ще бъде както следва:

  • 20:30 – 18 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:50 – Спринтово състезание на 20% дистанция.
  • 21:10 – Състезание 50% дистанцията. 

1.1.2.2. Начин на провеждане на спринтови състезания.

  • Спринтово състезание - Пилотите стартират според начина им на подредбна в квалификационната сесия.
    • Всички пилоти, които са финиширали в топ 8 на спринтовото състезание, ще получават точки, както следва:
      • победителят взима 10 точки, втория 8, третия 6, четвъртия 5, петия 4, шестия 3, седмия 2 и осмия 1 точка. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в спринтовото състезание.
  • Състезание - Пилотите стартират според начина им на подредба в спринтовата сесия. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в състезанието.

*Часовете са в часова зона GMT+2 (Sofia, Bulgaria).

*Промени в графика на състезателният уикенд ще бъдат правени в случей, че началният час на състезание от БгФМ се припокрива с началният час на състезание от ФИА Ф1.

1.2. Структура на уикенда.

  • Weekend Structure: Standard
  • Practice Format: Off
  • Qualifying Format: Short
  • Session Length: Long
  • Starting Grid: Qualifying

1.3. Mетеорологично време и времето от деня.

  • Quick Weather: Dynamic
  • Session Start Time: Realistic
  • Forecast Accuracy: Approximate

1.4. Симулационни настройки.

  • Equal Car Performance: On
  • Recovery Mode: None
  • Surface Type: Realistic
  • Low Fuel Mode: Easy
  • Race Starts: Manual
  • Tyre Temperature: Surface & Carcass
  • Pit Lane Tyre Sim: On
  • Unsafe Pit Release: Off
    • Damage Settings
  • Car Damage: Reduced
  • Car Damage Rate: Standard
    • Collision Settings
  • Collisions: On
  • Off for First Lap Only: Disabled
  • Off for Griefing: Enabled

1.5. Асистенти.

  • Steering Assist: Off
  • Braking Assist: Off
  • Anti-Lock Brakes: On
  • Traction Control: Medium
  • Dynamic Racing Line: Corners Only
  • Gearbox: Manual
  • Pit Assist: On
  • Pit Release Assist: Off
  • ERS Assist: Off
  • DRS Assist: Off
  • Force cockpit camera: Off

1.6. Правила и флагове.

  • Rules and Flags: On
  • Corner Cutting Stringency: Strict
  • Parc Ferme Rules: On
  • Pit Stop Experience: Immersive
  • Safety Car: Reduced
  • Safety Car Experience: Immersive
  • Formation Lap: On
  • Formation Lap Experience: Immersive
  • Red Flags: Standard
  • Affect Licence Level: On

2. Точкова система

2.1. Точковата система в шампионата има следния вид; победителят взима 25 точки, втория 18, третия 15 и така 12,10,8,6,4,2,1 до десето място.

2.1.1. Бонус точка (една) ще се дава на пилотът, записал най-бърза обиколка в състезанието.

2.2. Пилотите ще получават точки само, когато те са покрили 74.5+% от състезателната дистанция на лидера ( измерено в обиколки). Ако състезанието приключи между 50% и 75% от състезателната дистанция, поради различни спрямо обстоятелствата проблеми, точките се разпределят на половина. Първия получава 12,5, втория - 9, третия - 7,5 и така до десето място 6; 5; 4; 3; 2;1;0,5.

2.3. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 0% и 25% от състезанието, то ще бъде рестартирано от самото му начало (50% състезателна дистанция), като отпадналите пилоти до този момент ще могат също да се включат при рестарта на състезанието. Ако интернет връзката на сървъра или някакъв друг проблем свързан с него отново пропадне след рестарта, състезатението ще бъде анулирано и няма да бъде възобновено или преигравано.

2.4. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 25% и 50% от състезанието, то ще бъде рестартирано под формата на "Short Session Length" (25% състезателна дистанция). Отпадналите пилоти до този момент ще могат също да се включат при рестарта на състезанието. Ако интернет връзката на сървъра или някакъв друг проблем свързан с него отново пропадне след рестарта, състезатението ще бъде анулирано и няма да бъде възобновено или преигравано.

3. Основни правила.

3.1. Показваните флагове се контролират само от играта и пилотите трябва да спазват всички ограничения или наказания в зависимост от показания флаг. Наложените от играта наказания за неспазване на определен флаг НЕ подлежат на коментар/обжалване.

3.2. Наказанията наложени от играта НЕ подлежат на коментар/обжалване. Изключения и приемане на обжалване за наложени наказания ще се правят в изключително редко случаи, когато пилота очевидно няма вина и играта е наложила наказание заради бъг/глич (например - пилот А се блъска в пилот Б и пилот Б получава наказание, вместо пилот А). Обжалванията трябва да бъдат правени под формата на мейл, който да бъде изпратен до Управата на шампионата на - Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. В мейла, участника трябва да посочи време от повторението и да изкаже своите доводи защо мисли, че наказанието му трябва да бъде отменено, след което Управата ще разгледа случая и ще уведоми участника с обратен мейл за изхода от ситуацията в рамките на 24-96 часа.

3.3. Квалификацията ще бъде провеждана под правилата на закрит парк - "Parc Ferme", което означава, че веднъж след като пилота запише своята НБО и завърши успешно квалификацията, то той няма да има право да променя своите настройки на болида за състезанието, с изключение на предното крило и горивото на болида.

3.4. Кътването по време на всички сесии е строго забранено! "Corner Cutting Stringency" ще бъде настроено на "Strict", което означава, че всяко излизане извън ограниченията на пистата с 4 гуми ще бъде зачитано като кът и наказвано от играта с анулиране на обиколката или при системно нарушение/кътване, с добавяне на време към крайното състезателно време на пилота.

3.4.1. Дефиниция за "ограничения на пистата" ще се счита асфалтираната повърхност, ограничена от бели/жълти/сиви линии. Бордюрите, както и техните удължения НЯМА да бъдат зачитани за част от ограченията на пистата. Стъпването в/у бордюрите на пистата ще се зачита за излизане извън "ограниченията на пистата". Ако на трасето има 2 или повече линии, за основна линия ще се зачита тази, която се припокрива с бордюрите на пистата.

4. Състезателни правила.

4.1. Атака - защита. При атака, болида заемащ по-предна позиция има право да избира траекторията си на движения и подхода си за спиране за завой. В случай на атака, ако по-задно стоящия болид (атакуващия) припокрива с предните си гуми задните на по-предно стоящия болид (защитаващия се), то пилота на по-предна позиция (защитаващия се) е длъжен да се съобрази с траекторията на атакуващия го пилот, както и атакуващия трябва да се съобрази със защитната траектория на пилота пред него - да няма затваряне или избутване от страна на двамата пилоти. Всеки инцидент причинен от неспазването на тази концепция ще бъде наказван с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време на виновния пилот.

4.1.1. В случай, че атакуващия болид (този заемащ по-задна позиция), реши да направи атака срещу пилота заемащ по-предна позиция (защитаващия се) с по-късно спиране (dive-bomb), атакуващия пилот трябва да се увери, че няма да повлияе на траекторията на защитаващия се болид. Ако атакуващия болид навлезе в траекторията на защитаващия се болид и това доведе до рязка смяна на посоката на движения от страна на защитаващия се болид (избягване на инцидент) или пък доведе до инцидент, атакуващия пилот ще бъде наказван с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време.

4.1.2. Всеки пилот, извършващ маневри подобни на избутване на състезател с цел изпреварване, непрекъсната смяна на линията на движения, драстично затваряне на завоя или всяка друга маневра, която може да се разглежда като опасно пилотиране ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време на виновния пилот. В случай, че подобно опасно пилотиране доведе до инцидент, виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време.

4.2. Всеки пилот има правото да защитава своята позиция на права. Пилота, който защитава своята позиция на права има правото на една защитна маневра, т.е. има право да променя своята траектория на движения само веднъж. В случай, когато по-задно стоящия болид (атакуващия) е припокрил с предното си крило дори и малка част от болида заемащ по-предна позиция (защитаващия се), то тогава защитаващия се болид вече няма право да променя своята траектория на движение. В края на правата, ако няма припокриване от страна на двата болида, тогава защитаващия се пилот е в правото си да избира свободно траекторията си на движение и подхода си към следващия завой. Изход от завой, който е различен от следването на идеалната състезателно линия, не се счита за защитна маневра.

4.2.1. Неспазването на т.4.2. и непрекъсната смяна на линията на движение (два или повече пъти), с цел защита от изпреварване, която не води до инцидент ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време на защитаващия се пилот.

4.2.2. Неспазването на т.4.2. и непрекъсната смяна на линията на движение (два или повече пъти), с цел защита от изпреварване, която води до инцидент ще се наказва с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време на защитаващия се пилот. В случай, че неспазването на т.4.2. доведе до масов инцидент, виновния пилот ще бъде наказван с допълнителни 15 секунди за всеки болид, който е бил замесен в инцидента - например замесени са 3 болида (без този на защитаващия се), виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 3 х 15 секунди към крайното му състезателно време.

4.2.3. В случай на припокриване и защитаващия се пилот е продължил защитната си маневра и е избутал атакуващият пилот, защитаващия се ще бъде наказван с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

4.3. Движение зад кола за сигурност (Safety Car).

4.3.1. Дистанция. Всички пилоти трябва да бъдат изключително внимателни, когато има кола за сигурност на пистата. Спазването на дистанция е от изключителна важност - не оставяйте повече от 10 коли дистанция между болида пред вас, не карайте прекалено близо до болида пред вас и не се припокривайте с болида пред вас! STAY BEHIND! Неспазването на това правило ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

4.3.1.2. Предизвикване на инцидент зад кола за сигурност ще бъде наказвано с дисквалификация от състезанието.

4.3.2. При никакви обстоятелства не изпреварвайте болида пред вас, дори и играта да ви подава команда да го направите! Ако играта ви накаже за това, че не сте изпълнили командата и не сте изпреварили болида пред вас, наказанието може да бъде обжалвано и премахнато. Важно е, ако бъдете наказан от играта да НЕ изтърпявате наказанието в бокса - добавеното ви време от играта ще бъде премахнато от Управата след края на състезанието, след успешно обжалване. Ако бъдете ударен зад кола за сигурност или сами допуснете грешка и бъдете завъртян, от което последват загуба на позиции, изпреварването на болиди с цел да си възвърнете загубените позиции в колоната е забранено! Изпреварванията зад кола за сигурност за строго забранени и всяко такова ще бъде наказвано с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време.

4.3.3. Лидерът в състезанието не трябва да забавя умишлено темпото си и да предизвиква резки спирания зад колата за сигурност. Лидерът в състезанието не трябва да оставя повече от 10 коли дистанция между него и колата за сигурност. След изписването на "Safety Car in this lap", преди възобновяване на състезанието и прибирането на колата за сигурност в бокса, лидерът на колоната не трябва да кара с по-малко от 100км/ч. Неспазването на това правило ще се зачита като умишлено забавяне на колоната и предпоставка за инциденти, което ще бъде наказвано с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време.

5. Инциденти.

5.1. Ако пилот претърпи инцидент или се е завъртял, което е довело до това той да се озове извън пистата (в/у трева, пясък или в зона за сигурност), преди да предприеме връщане на пистата, пилота е длъжен да се увери, че пистата пред него е чиста и няма други приближаващи болиди. Пилотът в момента на връщането си обратно на пистата не трябва да принуждава никой от състезателите да промения треакторията си на движение.

5.1.1. При връщането си на пистата, пилота принуди друг приближаващ състезател да проени внезапно неговата траектория на движение с цел избягване на инцидент, виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

5.1.2. Предизвикван инцидент поради неспазването на т.4.3., виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време. В случаите, когато предизвикания инцидент доведе до отпадане на болид, виновния пилот ще бъде наказван с дисквалификация.

5.1.3. Използването на "Reset To Track" е забранено при всякакви обстоятелства, без значение дали пилота се е завъртял на пистата или извън нея. Неспазването на това правило ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време. Изключения на това правило ще се правят само в случаите, когато пилота е заседнал/гличнал в участък от пистата, измъкването му е невъзможно и вече е направил опит да измъкне своя болид от ситуацията, преди да използва "Reset To Track".

5.2. Пилот, причинил лек сблъсък, който не води до видими повреди по болида, без значение дали има загуба на позиции или не, ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателното време в текущия старт за всяка такава ситуация.

5.3. Пилот, причинил тежък сблъсък (загуба на позиции, повреди по болида) ще се наказва с добавяне на 15 секунди към крайното му състезателно време, за всеки инцидент, в който той е виновен, а при 3 (три) такива, пилота се дисквалифицира от даденото състезание. 

5.4. При предизвикване на масови инциденти по време на състезанието (включващи 3 и повече коли, включително болида, предизвикал инцидента) виновния пилот се дисквалифицира от текущото състезание. При повторен инцидент, пилотът се наказва с неучастие в следващите 2 старта, а при трети път - до края на сезона!

6. Флагове.

6.1. Жълт флаг се показва от играта, когато има опасност на пистата. Всички пилоти са длъжни да внимават и намалят скоростта, когато има жълт флаг. Ако пилот бъде замесен в сблъсък, когато е развят жълт флаг, то той ще бъде наказан с добавяне на 5 секунди към крайното му състезателното му време. Изключение се прави само, когато пилота е намалил скоростта, но ситуацията не позволява избягване на инцидент.

6.2. Син флаг се показва от играта, когато по-бавен пилот на пистата бъде застигнат от по-бърз затварящ го с обиколка. Задължение е на пилота, който получава синия флаг да се отмести от идеалната линия и да даде път на застигащия го пилот, но не набивайки рязко спирачки или намалявайки скоростта си, оставайки на идеалната линия. При неспазване на това правило в рамките на 3 завоя, пилотът, който предстои да бъде затворен с обиколка ще бъде наказан с добавяне на 15 секунди към състезателното му време.

6.2.1. Пилота застигащ с обиколка по-бавен болид е длъжен да не атакува в завой и да предостави достатъчно време на изоставащия пилот да му освободи идеалната линия и пропусне безопасно. Предизвикване на инцидент спрямо неспазването на това правило ще се наказва съгласно т.5.2, 5.3. и 5.4.

6.2.2. Пилот, който предстои да бъде затворен с обиколка, няма право на защитни маневри и подобни на избутване с цел НЕ пропускане на застигащия го с обиколка пилот. Подобно поведение ще бъде наказвано с добавяне на 15 секунди към крайното състезателното време на изоставащия пилот.

6.3. Всички останали флагове, които не са описани в т.6., се контролират изцяло от играта и наказанията наложени им за тях, не подлежат на обжалване.

7. Заключение.

7.1. Ако пилот, получи наказание с добавяне на време, към крайното му състезателно време в състезание, в което той не е завършил/отпаднал, пилота се наказва със забрана за участие в квалификацията и стартиране от последна позиция в следващият старт, в които той вземе участие.

7.2. Ако пилот, получи наказание "дисквалификация" в състезание, в което той не е завършил/отпаднал, пилота се наказва с дисквалификация и забрана за участие в следващия старт, в който той има право да вземе участие.

7.3. Всеки пилот, открил бъг в играта, без значение от характера на бъга (даващ предимство или не) е ДЛЪЖЕН НЕЗАБАВНО да уведоми Управата на шампионата. Наказанието за не спазване на това правило е отнемане на всички спечелени до момента точки на пилота + дисквалификация от следващите 3 (три) старта, в които пилота има право да вземе участие. Наказвани ще бъдат и пилоти, които не са открили бъга, но са знаели за нередността, без значение дали са се възползвали или не!

7.4. Всички наложени наказания се отнасят за текущия сезон, в който те бъдат налагани. Например, наказания наложени в последния старт от сезона, спрямо т.7.1., 7.2. или други, няма да бъдат прехвърляни или продължавани в следващия сезон на шампионата.

7.5. Подаване на контестации. Всеки пилот има правото да подаде контестация срещу друг пилот, ако мисли, че той е нарушил правилника на БгФМ и не е получил наказание в дадено състезание. Контестациите следва да бъдат изпращани до Управата на шампионата на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. в срок не по-късно от 24 часа след приключването на състезанието, за което се подава контестацията. Всяка контестация бива да бъде написана на прилежен, чист български език, позовавайки се на точката от правилника, според която пилота следва да бъде наказан, обективни доводи защо пилота трябва да бъде наказан и задължително с предоставяне на видео материал от инцидента. Ако видео материал към контестацията липсва, то тя ще бъде автоматично отхвърлена и анулирана. Управата ще разгледа случая и ще уведоми участника с обратен мейл за изхода от ситуацията в рамките на 24-96 часа.

Въпроси? Предложения? Пишете ни на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или в нашия Discord сървър!