С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е

1. Състезателен формат 
2. Точкова система 
3. Основни правила 
4. Състезателни правила
5. Инциденти 
6. Флагове
7. Лицензни точки
8. Заключение

Средно време за прочит: ~11 минути и 39 секунди.

1. Състезателен формат

1.1. Състезанията от шампионата се провеждат в НЕДЕЛЯ, както следва:

  • 19:30 – Първа 60 минутна свободна тренировка [официална]
  • 20:30 – 15 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:45 – 5 минути техническа подготовка за състезанието
  • 20:50 – Състезание 70% дистанцията. Пилота стартира с комплекта гуми, с които е записал НБО в квалификацията!

1.1.1 Спринтови състезания.

1.1.2. В случай, че състезателният уикенд съдържа спринтово състезание, графика за провеждането му ще бъде както следва:

  • 19:00 – Първа 60 минутна свободна тренировка [официална]
  • 20:00 – 15 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:20 – Спринтово състезание на 20% дистанция.
  • 20:35 – 5 минутна подгряваща сесия, в която се изчаква да влязат всички пилоти.
  • 20:40 – Състезание 70% дистанцията. 

ВАЖНО!!! След приключването на спринтовата надпревара, сървъра ще бъде рестартиран, за да може да бъде настроен за състезанието! Следете с повишено внимание чата в играта и съобщеният от организаторите! Можете да следите страницата с "лайв тайминг" или Дискорд, за да разберете, кога сървъра е отново на линия!

Забележка: Състезателните уикенди, които съдържат спринтови надпревари няма да бъдат провеждани при правила на закрит парк. Сетъпите ще бъдат отключени и пилотите ще могат да избират своите настройки свободно.

1.1.3. Начин на провеждане на спринтови състезания.

  • Квалификация - Без ограничения в използването на DRS системата и без ограничения в избора на настройки.
  • Спринтово състезание - Пилотите стартират според начина им на подредбна в квалификационната сесия. Няма задължителни стопове и няма задължително използване на два типа гуми. Използването на DRS системата е ограничено, според т.1.12.2.
    • Всички пилоти, които са финиширали в топ 8 на спринтовото състезание, ще получават точки, както следва:
      • победителят взима 10 точки, втория 8, третия 6, четвъртия 5, петия 4, шестия 3, седмия 2 и осмия 1 точка. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в спринтовото състезание.
  • Състезание - Пилотите, които са финиширали в топ 8 на спринтовото състезание, ще стартират в обратен ред на стартовата решетка. Пример; Победителят от спринтовата надпревара - стартира 8ми в състезанието, втория - стартира 7ми, третия - 6ти и т.н. до 8ма позиция. Пилотите финиширали извън топ 8 в спринтовото състезание, стартират без промяна в подредбата им на стартовата решетка. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в състезанието.

*Часовете са в часова зона GMT+2 (Sofia, Bulgaria).

*Промени в графика на състезателният уикенд ще бъдат правени в случей, че началният час на състезание от БгФ1 се припокрива с началният час на състезание от ФИА Ф1.

1.2. Чата по време на официалните сесии е позволен. Пилотите имат право да изключват своя чат прозорец, но не се препоръчва, тъй като Организаторите може да опитат да се свържат с участника при възникнал проблем.

1.3. В официалната сесия за свободни тренировки, всеки е свободен да използва какъвто тип гуми и настройки желае. Сцеплението на асфалта ще бъде зададено на 100%.

1.4. След края на свободната тренировка започва квалификационна сесия. Сървърът ще е отворен по време на тази сесия. Всеки пилот може да излезе и да направи колкото иска обиколки за време до края на сесията. По време на квалификация, пилотите са свободни да избират своите настройки и тип гуми.

1.4.1. Настройките на болида няма да бъдат заключвани, ОСВЕН, комплекта гуми, с които пилота е записал своята най-бърза обиколка! Състезанието за всеки пилот започва с комплекта гуми, с който е записвал своята НБО в квалификационната сесия!

1.4.2. Сесията започва със 100% сцепление.

1.5. След квалификационната сесия, следва кратка техническа пауза за проверка на сървъра, която отнема не повече от 5 минути. Warm Up сесия - няма!

1.6. Състезанието се провежда на 70% от дистанцията, като консумацията на горивото, "Flag Rules" и механичните повреди по болида ще бъде поставени на "Normal". Износването на гумите ще бъде зададено на Х1.7!

През сезон 2024 презареждането на гориво в бокса е забранено. Поради тази причина, горивото, което пилота ще изразходи през цялото състезание трябва да бъде зададено по време на загряващата сесия или в краен случей, секунди, преди той да излезе на пистата за СЪСТЕЗАНИЕТО.

1.6.1. По време на състезанието, всеки пилот е задължен да използва два различни комплекта гуми! Неспазването на това правило ще бъде наказвано с добавяне на 60 секунди към крайното състезателно време на пилота.

Правилото не важи, когато има спринтов уикенд!

1.6.2. Гумите, които ще бъдат позволени за използване по време на състезателният уикенд ще бъдат предварително обявявани на страницата с информация за СЛЕДВАЩО СЪСТЕЗАНИЕ! Точно под картата на трасето, ще забележите графика и текст с всички позволени за използване гуми.

1.6.3. Слипстрийм ефекта ще бъде зададен на X2.

1.7. Чупливостта на болидите ще бъде нагласена на 50%.

1.8. Позволените помощи за пилотите ще бъдат:

Асистенция Позиция
Steering Help OFF
Opposite Lock OFF
Braking Help OFF
Stability Control OFF
Spin Recovery OFF
Damage 50%
Auto Shifting OFF
Traction Control OFF
Anti-Lock Brakes OFF
Auto Pit Lane Speed Limit Assist ON
Clutch ON

 

1.9. Официaлното състезание няма да бъде рестартирано поради каквито и да било причини или инциденти. Ще има изключения освен ако интернет връзката на съвръва се разпадне. Виж т.2. за повече информация.

1.10. Tyre blankets/одеяла за гуми (буквално) ще бъдат позволени. Целта им е да поддържат оптимална температура в гумите, преди началото на надпреварата.

1.11. Състезанието започва със 120 секундно отброяване до началото на надпреварата. Всеки пилот разполага приблизително 100 секунди да нареди своя болид на стартовата решетка, след това той рискува стартиране от бокса.

1.11.1. След изтичането на 120 секундното отброяване, следва да светнат светофарите и началото на надпреварата да бъде дадено. Формираща обиколка НЯМА да има!

1.11.2. Фал старт ще бъде наказван незабавно от сървъра с телепорт в бокса, от където пилота ще трябва да претърпи 30 секундно наказание, със заключени контроли, преди да може да потегли отново.

1.11.3. Състезанието ще бъде отключено. Това означава, че ако случайно на някой пилот играта му крашне, интернета му спре или други подобни фактори доведат до пропадането му от сървъра, то той ще може да влезе в сървъра отново и да продължи състезанието си от бокса, без да получи наказание от РК!

1.12. Използване на DRS.

1.12.1. Използването на DRS в свободните тренировки и квалфикацията ще бъде позволено без ограничения. Това означава, че всеки пилот ще може да използва DRS системата по всяко време и част от неговата обиколка.

1.12.2. Използването на DRS в състезанието ще бъде ограничено. За да използвате DRS системата в състезание, е нужно да сте на под 1 секунда изоставане, от пилота пред вас в зоната за измерване на разстоянието между двете коли, която съответно е малко преди зоната за активиране на DRS. За информация, къде точно се намират всичко зони, можете да сравните от картата на пистата в страницата с "лайв тайминг".

1.12.3. Използването на DRS в състезанието ще бъде забранено в откриващата/първата обиколка от състезанието. Използването на DRS системата в състезанието ще бъде възможно след първата зона за измерване във втората обиколка (в случай, че сте на под 1 секунда разстояние от колата пред вас) и така, до края на надпреварата.

Забележка! Assetto Corsa не може да контролира и да следи, дали разстоянието между двете коли е правилно и използването на DRS системата легално. Разбираме, че следенето на всеки пилот за разтоянието между двете коли в зоната за измерване би било изключително трудно за изпълнение, за това, БгФ1 ще изпозлва допълнителна програма, която да индикира със звуков сигнал, на пилота в състезанието тогава, когато пилота може да използва системата на 100% легално и без да получи наказание. От изключителна важност е да изгледате ТОВА ВИДЕО, което ще ви обясни как да настроите програмата и как тя работи.

1.12.3.1. Всяко нелегално използване на DRS системата в състезанието, ще бъде наказвано с добавяне на 2 секунди към крайното състезателно време на пилота. Наказанията наложени по тази точка не подлежат на обжалване!


2. Точкова система в шампионата:

2.1. Точковата система в шампионата има следния вид; победителят взима 25 точки, втория 18, третия 15 и така 12,10,8,6,4,2,1 до десето място.

2.1.1. Бонус точка (една) ще се дава на пилотът, записал най-бърза обиколка в състезанието.

2.2. Пилотите ще получават точки само, когато те са покрили 74.5+% от състезателната дистанция на лидера ( измерено в обиколки). Ако състезанието приключи между 50% и 75% от състезателната дистанция, поради различни спрямо обстоятелствата проблеми, точките се разпределят на половина. Първия получава 12,5, втория - 9, третия - 7,5 и така до десето място 6; 5; 4; 3; 2;1;0,5.

2.3. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 0% и 25% от състезанието, то ще бъде рестартирано от самото му начало (70% състезателна дистанция), като отпадналите пилоти до този момент ще могат също да се включат при рестарта на състезанието. Ако интернет връзката на сървъра или някакъв друг проблем свързан с него отново пропадне след рестарта, състезатението ще бъде анулирано и няма да бъде възобновено или преигравано.

2.4. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 25% и 50% от състезанието, то ще бъде рестартирано под формата на "кратко състезание" (30% състезателна дистанция). Отпадналите пилоти до този момент ще могат също да се включат при рестарта на състезанието. Ако интернет връзката на сървъра или някакъв друг проблем свързан с него отново пропадне след рестарта, състезатението ще бъде анулирано и няма да бъде възобновено или преигравано.


3. Основни правила

3.1. Показваните флагове се контролират само от играта и пилотите трябва да спазват всички ограничения или наказания в зависимост от показания флаг. Наложените от играта наказания за неспазване на определен флаг НЕ подлежат на коментар/обжалване.

3.2. Наказанията наложени от играта НЕ подлежат на коментар/обжалване. Изключения и приемане на обжалване за наложени наказания ще се правят в изключително редко случаи, когато пилота очевидно няма вина и играта е наложила наказание заради бъг/глич (например - пилот А излиза от пистата за да избегне инцидент с пилот Б и играта го наказва за кът). Обжалванията трябва да бъдат правени под формата на мейл, който да бъде изпратен до Управата на шампионата на - Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. В мейла, участника трябва да посочи време от повторението и да изкаже своите доводи защо мисли, че наказанието му трябва да бъде отменено, след което Управата ще разгледа случая и ще уведоми участника с обратен мейл за изхода от ситуацията в рамките на 24-96 часа.

3.3. Кътването по време на всички сесии е строго забранено! Ако пилот кътне по време на квалификация, играта не засече къта и пилота спечели предимство, то тогава виновника ще бъде наказан с дисквалификация от участие в квалификацията за следващото състезание, в което той вземе участие.

Управата не може да следи движенията на пистата на всички участници на живо. Бързите обиколки на всички участници в квалификацията ще бъдат преглеждани след състезанието.

3.4. Всяко излизане извън ограниченията на пистата с 4 гуми ще бъде зачитано като кът и наказвано от играта с анулиране на обиколката или при системно нарушение/кътване, с добавяне на време към крайното състезателно време на пилота.

3.4.1. Дефиниция за "ограничения на пистата" ще се счита асфалтираната повърхност, ограничена от бели/жълти/сиви линии. Бордюрите, както и техните удължения НЯМА да бъдат зачитани за част от ограченията на пистата. Стъпването в/у бордюрите на пистата ще се зачита за излизане извън "ограниченията на пистата".

Ако на трасето има 2 или повече линии, за основна линия ще се зачита тази, която се припокрива с бордюрите на пистата.


4. Състезателни правила

4.1. Атака - защита. При атака, болида заемащ по-предна позиция има право да избира траекторията си на движения и подхода си за спиране за завой. В случай на атака, ако по-задно стоящия болид (атакуващия) припокрива с предните си гуми задните на по-предно стоящия болид (защитаващия се), то пилота на по-предна позиция (защитаващия се) е длъжен да се съобрази с траекторията на атакуващия го пилот, както и атакуващия трябва да се съобрази със защитната траектория на пилота пред него - да няма затваряне или избутване от страна на двамата пилоти. Всеки инцидент причинен от неспазването на тази концепция ще бъде наказван с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време на виновния пилот.

4.1.1. В случай, че атакуващия болид (този заемащ по-задна позиция), реши да направи атака срещу пилота заемащ по-предна позиция (защитаващия се) с по-късно спиране (dive-bomb), атакуващия пилот трябва да се увери, че няма да повлияе на траекторията на защитаващия се болид. Ако атакуващия болид навлезе в траекторията на защитаващия се болид и това доведе до рязка смяна на посоката на движения от страна на защитаващия се болид (избягване на инцидент) или пък доведе до инцидент, атакуващия пилот ще бъде наказван с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

4.1.2. Всеки пилот, извършващ маневри подобни на избутване на състезател с цел изпреварване, непрекъсната смяна на линията на движения, драстично затваряне на завоя или всяка друга маневра, която може да се разглежда като опасно пилотиране ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време на виновния пилот. В случай, че подобно опасно пилотиране доведе до инцидент, виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време.

4.2. Всеки пилот има правото да защитава своята позиция на права. Пилота, който защитава своята позиция на права има правото на една защитна маневра, т.е. има право да променя своята траектория на движения само веднъж. В случай, когато по-задно стоящия болид (атакуващия) е припокрил с предното си крило дори и малка част от болида заемащ по-предна позиция (защитаващия се), то тогава защитаващия се болид вече няма право да променя своята траектория на движение. В края на правата, ако няма припокриване от страна на двата болида, тогава защитаващия се пилот е в правото си да избира свободно траекторията си на движение и подхода си към следващия завой. Изход от завой, който е различен от следването на идеалната състезателно линия, не се счита за защитна маневра.

4.2.1. Неспазването на т.4.2. и непрекъсната смяна на линията на движение (два или повече пъти), с цел защита от изпреварване, която не води до инцидент ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време на защитаващия се пилот.

4.2.2. Неспазването на т.4.2. и непрекъсната смяна на линията на движение (два или повече пъти), с цел защита от изпреварване, която води до инцидент ще се наказва с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време на защитаващия се пилот. В случай, че неспазването на т.4.2. доведе до масов инцидент, виновния пилот ще бъде наказван с допълнителни 15 секунди за всеки болид, който е бил замесен в инцидента - например замесени са 3 болида (без този на защитаващия се), виновния пилот ще бъде наказван с добавяне на 3 х 15 секунди към крайното му състезателно време.

4.2.3. В случай на припокриване и защитаващия се пилот е продължил защитната си маневра и е избутал атакуващият пилот, защитаващия се ще бъде наказван с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

4.3. Извън пистата: Всеки болид намиращ се с четирите си гуми извън пистата (виж т3.4.1.) трябва да освободи състезателната линия за всички видими болиди идващи след него. Пилотът в момента на връщането си обратно на пистата не трябва да принуждава никой от състезателите да промения треакторията си на движение. При неспазване на това правило ще се прилагат следните наказания:

4.3.1. Движещият се по пистата пилот е принуден „внезапно” да смени треакторията си на движение без да се получи катастрофа/инцидент. Виновния се наказва с 5 секунди към състезателното време за всеки един предизвикан инцидент.

4.3.2. Предизвикан е инцидент без значение дали има загуба или не на поправима част от болида на пилота движещ се по пистата. Наказва се с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време.

4.4. Ако пилот загуби контрол над болида си и се позиционира на 90 градуса или повече спрямо пистата, той трябва да спре и пропусне всички видими идващи болиди. Ако последва инцидент, виновен е завъртялия се пилот, освен ако болида му не е спрял напълно. Наказанието за неспазването на това правило е добавяне на 15 секунди към състезателното време. Ако болидът е изцяло извън пистата то той може да коригира посоката си на движение свободно за да навлезе в правилната посока и очертанията на пистата, като спазва всички правила по т.4.3. преди да се върне отново на трасето.

4.5. Движение зад кола за сигурност (Safety Car).

4.5.1. Дистанция. Всички пилоти трябва да бъдат изключително внимателни, когато има кола за сигурност на пистата. Спазването на дистанция е от изключителна важност - не оставяйте повече от 10 коли дистанция между болида пред вас, не карайте прекалено близо до болида пред вас и не се припокривайте с болида пред вас! STAY BEHIND! Неспазването на това правило ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време.

4.5.1.2. Предизвикване на инцидент зад кола за сигурност ще бъде наказвано с дисквалификация от състезанието.

4.5.2. Изпреварванията за кола за сигурност за строго забранени! Ако бъдете ударен зад кола за сигурност или сами допуснете грешка и бъдете завъртян, от което последват загуба на позиции, изпреварването на болиди с цел да си възвърнете загубените позиции в колоната е забранено! Изпреварванията зад кола за сигурност ще бъдат наказвани с добавяне на 5 секунди към крайното състезателно време, за всяко изпреварване.

4.5.3. Лидерът в състезанието не трябва да забавя умишлено темпото си и да предизвиква резки спирания зад колата за сигурност. Лидерът в състезанието не трябва да оставя повече от 10 коли дистанция между него и колата за сигурност. След изписването на "Safety Car in this lap", преди възобновяване на състезанието и прибирането на колата за сигурност в бокса, лидерът на колоната не трябва да кара с по-малко от 100км/ч. Неспазването на това правило ще се зачита като умишлено забавяне на колоната и предпоставка за инциденти, което ще бъде наказвано с добавяне на 10 секунди към крайното състезателно време.

4.6. Всяко излизане с 4 гуми извън пистата, в чиста обиколка (виж т.3.4.1.), ще бъде зачитано като кът. Под внимание ще се взимат само излизанията в предварително обявените от Управата завои, за конкретната писта (виж т.4.6.1.). Под внимание няма да бъдат взимани първата състезателна обиколка и първите 5 кътвания на пилота (всеки прави грешки). Всеки кът след това ще бъде наказван с добавяне на 1 секунда към крайното състезателно време на пилота.

4.6.1. Наказания за кът, спрямо значението на т.4.6., ще бъдат налагани само в определени завои от пистата. Преди началото на всяко състезание, въпросните завои, които ще бъдат взимани под внимание за кътове, ще бъдат обявявани от Управата под формата на малък брифинг-галерия, който може да бъде видян от страницата с информация за "Следващо състезание". Ако такъв брифинг липсва, това означава, че пистата предразполага за кътове на всички завои - следователно, Управата ще следи за кътове на всички завои от пистата.

4.6.1.2. Всяко пресичане на участъци от пистата, без значение дали обиколката е чиста или не, с цел настигане, изпреварване на пилот, наваксване на време и други подобни, ще бъдат зачитани като груб кът. Грубите кътове ще бъдат наказвани с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време, за първите два груби къта, а при трети такъв, пилота подлежи на дисквалификация от състезание

4.6.2. Дефиниция за НЕ чиста обиколка: Пилота е загубил контрол над болида, завъртане, полу-завъртане, удари със стени или друг пилот или други подобни инциденти. Блокирането на спирачки НЕ е загуба на контрол! Последвало вдигане на газта в самата зона за сигурност, преди излизане от пистата или след връщане на пистата няма да бъде приемано като изключение!

4.7. Ако пилот спечели или защити състезателна позиция чрез пресичане или излизане от пистата той е задължен да пропусне всички пилоти които е изпреварил нелегално и да изчака да мине един завой за да може да го атакува отново. Ако пилотът наруши някое от тези правила, той ще бъде наказан с добавяне на 5 секунди към състезателното му време за всеки един изпреварен пилот.

4.8. Катастрофи породени от лаг: Това може да е основен проблем поради неефективността на някои интернет връзки. Ако наблюдавате лаг по време на игра при някой от пилотите се препоръчва използване на по-широки зони при изпреварване за да се минимизира шанса за инциденти поради лаг. В случай, че се получи инцидент породен от лаг и Управата прецени, че случаят е точно такъв, наказанието може да бъде избегнато; обаче ако се установи, че пилот използва лага в свой плюс за да нарушава правилата той ще бъде наказан в зависимост от това кои правила е нарушил.

4.9. Движение в бокса: Важно е да се отбележи, че бокса е съществена част от състезателната писта, което означава в тази зона също има правила и ограничения. Следните неща трябва да се вземат в предвид при влизане и излизане от зоната на бокса:

4.9.1. Входа на бокса и неговите изходни ограничителни линии трябва да се спазват по всяко време. Пресичането или настъпването на изходната линия на бокса се счита за неправилно движение по пистата и се наказава с добавяне на 5 секунди към състезателното време на нарушителя, дори при положение, че това не е попречило на другите състезатели.

4.9.1.1. Пилот, който се кани да влиза в бокса, не трябва да пресича ограничителните линии преди влизането в бокса. Това се прави с цел, задния пилот да разбере намеренията на пилота отпред и да се предотврати възможен инцидент. Ако пилот пресече тази линия при влизането си в бокса, той ще бъде наказан с добавяне на 5 секунди към състезателното време. Ако пилот пресече тази линия в бърза обиколка, то тогава пресичането ще бъде зачитано за кът и ще се наказва съгласно т.4.6.

Пример за такава линия може да се наблюдава на пистата Интерлагос (ГП на Бразилия), ГП на Бахрейн, както и на Валенсия (ГП на Европа). Настъпването на ограничителните линии преди влизането в бокса няма да бъде наказвано.

4.9.2. Ако пилот преминаващ през бокса и друг пилот, който вече е при механиците си и се приготвя да ускорява, трябва да се знае, че винаги предния пилот трябва да осигури предимство на задния. Необходимо е единствено еднократно използване на бутона "Look Behind" преди пилота на по-предна позиция да ускори и излезе от своята сервизна зона. Ако пилота, който не е спазил това правило, принуди пилота на по-задна позиция, който вече се е движил с нормално темпо да намали от своята скорост за да предотврати инцидент, то виновникът ще бъде наказан с добавяне на 5 секунди към крайното му състезателно време. Ако се стигне до контакт между двата болида, виновникът ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към крайното му състезателно време.

4.9.3. Ограничението в бокса по подразбиране е 82 км/ч. Съветваме всеки пилот да провери в свободните тренировки, при неговото първо излизане на пистата, каква е максималната допустима скорост в бокса при включен лимитър. В случей, че пилота е превишил скоростта в бокса и не е получил наказание от сървъра, то той ще бъде наказван с добавяне на 5 секунди към крайното му състезателно време.


5. Инциденти

5.1. Пилот, причинил лек сблъсък, който не води до видими повреди по болида, без значение дали има загуба на позиции или не, ще се наказва с добавяне на 5 секунди към крайното състезателното време в текущия старт за всяка такава ситуация.

5.2. Пилот, причинил тежък сблъсък (загуба на позиции, повреди по болида) ще се наказва с добавяне на 15 секунди към крайното му състезателно време, за всеки инцидент, в който той е виновен, а при 3 (три) такива, пилота се дисквалифицира от даденото състезание. 

5.3. При предизвикване на масови инциденти по време на състезанието (включващи 3 и повече коли, включително болида, предизвикал инцидента) виновния пилот се дисквалифицира от текущото състезание. При повторен инцидент, пилотът се наказва с неучастие в следващите 2 старта, а при трети път - до края на сезона!

5.4. При сблъсък, който води до отпадане на ударения пилот виновника се наказва с добавяне на 20 секунди към крайното му състезателно време. При повторен инцидент се наказва с дисквалификация.

При сблъсък отзад, ако виновния пилот осъзнае грешката си и потърпевшият не е получил видими повреди по болида, той може да избере да върне позицията на потърпевшия пилот. По този начин, виновния пилот избягва наказание по горе описаните точки. Връщането на позицията трябва да се случи в рамките на 1 обиколка, в която се е случил инцидента, на удобно място, което не застрашава останалите участници в състезанието.


6. Флагове

6.1. Жълт флаг се показва от играта, когато има опасност на пистата. Всички пилоти са длъжни да внимават и намалят скоростта, когато има жълт флаг. Ако пилот бъде замесен в сблъсък, когато е развят жълт флаг, то той ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към крайното му състезателното му време. Изключение се прави само, когато пилота е намалил скоростта, но ситуацията не позволява избягване на инцидент.

6.2. Син флаг се показва от играта, когато по-бавен пилот на пистата бъде застигнат от по-бърз затварящ го с обиколка. Задължение е на пилота, който получава синия флаг да се отмести от идеалната линия и да даде път на застигащия го пилот, но не набивайки рязко спирачки или намалявайки скоростта си, оставайки на идеалната линия. При неспазване на това правило в рамките на 3 завоя, пилотът, който предстои да бъде затворен с обиколка ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към състезателното му време.

6.2.1. Пилота застигащ с обиколка по-бавен болид е длъжен да не атакува в завой и да предостави достатъчно време на изоставащия пилот да му освободи идеалната линия и пропусне безопасно. Предизвикване на инцидент спрямо неспазването на това правило ще се наказва съгласно т.5.1, 5.2, 5.3 и 5.4.

6.2.2. Пилот, който предстои да бъде затворен с обиколка, няма право на защитни маневри и подобни на избутване с цел НЕ пропускане на застигащия го с обиколка пилот. Подобно поведение ще бъде наказвано с добавяне на 10 секунди към крайното състезателното време на изоставащия пилот.

6.3. Всички останали флагове, които не са описани в т.6., се контролират изцяло от играта и наказанията наложени им за тях, не подлежат на обжалване.


7. Лицензни точки (ЛТ)

7.1. В началото на всеки сезон, всеки пилот ще разполага с 15 Лицензни Точки (ЛТ).

7.1.1. За да бъде допуснат пилот до състезание, той трябва да има минимум 1 ЛТ в своя актив. При наличието на 0 ЛТ, пилота няма да бъде допуснат до състезание.

7.1.2. Всеки пилот има право да възобнови по 1 ЛТ от своя актив след 2 пропуснати състезания.

7.1.3. За всяко завършено състезания подред, в които пилота е взел участие, пилот Х ще може да възобнови 1 ЛТ от своя актив. Това правило се прилага единствено, ако пилота е завършил 50% от състезателната дистанция в състезанието, без значение дали е отпаднал или не.

7.1.3.1. Ако пилот разполага с максималният брой ЛТ (15), то тогава т.7.1.3. няма да бъде прилагана. Никой пилот не може да разполага с повече от максималният брой ЛТ.

7.2. За всяко наложено наказание на пилот Х, ще му бъде отнемана по 1 ЛТ, независимо от характера/типа на наложеното наказание.


8. Заключение

8.1. Всеки пилот, мениджър и собственик на отбор, открил бъг в мода ( особено ако бъга дава каквото и да е предимство на даден пилот ) е ДЛЪЖЕН НЕЗАБАВНО да уведоми Управата на шампионата. Наказанието за не спазване на това правило е отнемане на всички спечелени до момента точки на пилота и отбора + 3 състезания дисквалификация за пилота и отбора. Наказвани ще бъдат и пилоти и отбори които не са открили бъга, но са знаели за нередността, без значение дали са се възползвали или не!

8.2. Ако отбор/пилот мисли, че са били наказани несправедливо, то те имат право да подават обжалване, под формата на Контестация, срещу наложено наказание в рамките на ДО 24 часа след обявяването на официалните наказания. Същото важи и за неналожени наказания. Пилота/отбора трябва да предоставят нови доказателства, които не са били достъпни в момента на налагане на наказанието, които да бъдат допълнително разгледани от Управата. Подаването на Контестсация може да бъде правено от "Членски Клуб" (линк) - "Контестации". Контестацията трябва да бъде подадена от пилот/отбор, който е пряко замесен в дадената ситуация. Контестации подадени от пилоти/отбори, които не са пряко замесени в посочените ситуации ще бъдат отхвърляни.

След подаването на контестация, Управата ще разгледа новопредставените доказателства, свързвайки се и с двете страни в инцидента (потърпевш и виновен), след което ще отсъди крайния изход от контестацията в рамките на до 96 часа след подаването и. Последвалия изход от контестацията не подлежи на повторно обжалване и ще се счита за краен.

8.3. - Управата запазва правото си по свое усмотрение да преглежда поведението на пистата на пилоти, които системно нарушават правилника на БгФ1 и да се съветва с техните мениджъри за поведението им на пистата. Управата НЯМА право да налага наказание по свое усмотрение или да подава контестации. Това е право и задължение на всички пилоти, собственици и мениджъри на отбори.

8.4. - В редки случеи, когато Управата на шампионата прецени, че пилотите системно нарушават правилника на БгФ1, Управата запазва правото си по свое усмотрение да преглежда повторенията от състезателният уикенд и да налага наказания на всички пилоти, които са нарушили правилата за поведение на пистата в БгФ1. За да не бъде в разрез с т 8.3., Управата ще има правомощия да наказва пилотите само и единствено, когато е уведомила всички пилоти преди началото на всяка официална сесия в сървъра (официална свободна тренировка, квалификация или състезание), че към уикенда ще бъде прилагана т.8.4.


Последна промяна: 19.03.2024