СЪДЪРЖАНИЕ

 

  1. Състезателен формат
  2. Точкова система
  3. Основни правила
  4. Квалификация
  5. Състезателни правила
  6. Инциденти
  7. Флагове
  8. Лицензни точки
  9. ЗАКЛЮЧЕНИЕ


1. Състезателен формат

1.1. Състезанията от шампионата се провеждат в НЕДЕЛЯ, както следва:

  • 19:30 – Първа 60 минутна свободна тренировка [официална]
  • 20:30 – 15 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:45 – 5 минути техническа подготовка за състезанието
  • 20:50 – Състезание 70% дистанцията. Пилота стартира с комплекта гуми, с които е записал НБО в квалификацията!

*Часовете са в часова зона GMT+2 (Sofia, Bulgaria).

*Промени в графика на състезателният уикенд ще бъдат правени в случей, че началният час на състезание от БгФ1 се припокрива с началният час на състезание от ФИА Ф1.


1.2. Чата по време на официалните сесии е позволен. Пилотите имат право да изключват своя чат прозорец, но не се препоръчва, тъй като Организаторите може да опитат да се свържат с участника при възникнал проблем.

1.3. В официалната сесия за свободни тренировки, всеки е свободен да използва какъвто тип гуми и настройки желае. Сесията започва с 93% сцепление на асфалта. За всеки 39 общо завъртяни обиколки, сцеплението на асфалта ще бъде увеличавано с 1%. 50% от натрупаното сцепление по време на сесията ще бъде прехвърляно в квалификацията. Например: натрупаното сцепление по време на свободните тренировки е 6%, тогава квалификацията ще започне с 96% сцепление на асфалта.

1.4. След края на свободната тренировка започва квалификационна сесия. Сървърът ще е отворен по време на тази сесия. Всеки пилот може да излезе и да направи колкото иска обиколки за време до края на сесията. По време на квалификация, пилотите са свободни да избират своите настройки и тип гуми.

1.4.1. Настройките на болида няма да бъдат заключвани, ОСВЕН, комплекта гуми, с които пилота е записал своята най-бърза обиколка! Състезанието за всеки пилот започва с комплекта гуми, с който е записвал своята НБО в квалификационната сесия!

1.4.2. Сесията започва с % сцепление, което е натрупано по време на свободните тренировки. За всеки 39 общо завъртяни обиколки, сцеплението на асфалта ще бъде увеличавано с 1%. 50% от натрупаното сцепление по време на сесията ще бъде прехвърляно в състезанието. Например: квалификационната сесия започва с 96% сцепление, а натрупаното по време на сесията сцепление е 7%, тогава състезанието ще започне с 99.5% сцепление.

1.5. След квалификационната сесия, следва кратка техническа пауза за проверка на сървъра, която отнема не повече от 5 минути. Warm Up сесия - няма!

1.6. Състезанието се провежда на 70% от дистанцията, като консумацията на горивото, "Flag Rules" и механичните повреди по болида ще бъде поставени на "Normal". Износването на гумите ще бъде зададено на Х1.7! През сезон 2022 презареждането на гориво в бокса е забранено. Поради тази причина, горивото, което пилота ще изразходи през цялото състезание трябва да бъде зададено по време на загряващата сесия или в краен случей, секунди, преди той да излезе на пистата за СЪСТЕЗАНИЕТО.

1.6.1. По време на състезанието, всеки пилот е задължен да използва два различни комплекта гуми! Неспазването на това правило ще бъде наказвано с добавяне на 60 секунди към крайното състезателно време на пилота.

1.6.2. Гумите, които ще бъдат позволени за използване по време на състезателният уикенд ще бъдат предварително обявявани на страницата с информация за СЛЕДВАЩО СЪСТЕЗАНИЕ! Точно под картата на трасето, ще забележите графика и текст с всички позволени за използване гуми.

1.6.3. Слипстрийм ефекта ще бъде зададен на X2.

1.7. Чупливостта на болидите ще бъде нагласена на 50%.

1.8. Позволените помощи за пилотите ще бъдат:

Асистенция Позиция
Steering Help OFF
Opposite Lock OFF
Braking Help OFF
Stability Control OFF
Spin Recovery OFF
Damage 50%
Auto Shifting OFF
Traction Control OFF
Anti-Lock Brakes OFF
Auto Pit Lane Speed Limit Assist ON
Clutch ON

 

1.9. Официaлното състезание няма да бъде рестартирано поради каквито и да било причини или инциденти. Ще има изключения освен ако интернет връзката на съвръва се разпадне.

1.10. Tyre blankets/одеяла за гуми (буквално) ще бъдат позволени. Целта им е да поддържат оптимална температура в гумите, преди началото на надпреварата.

1.11. Състезанието започва с 60 секундно отброяване до началото на надпреварата. Всеки пилот разполага приблизително 40 секунди да нареди своя болид на стартовата решетка, след това той рискува стартиране от бокса.

1.11.1. След изтичането на 60 секундното отброяване, следва да светнат светофарите и началото на надпреварата да бъде дадено. Формираща обиколка НЯМА да има!

1.11.2. Фал старт ще бъде наказван незабавно от сървъра с телепорт в бокса, от където пилота ще трябва да претърпи 30 секундно наказание, със заключени контроли, преди да може да потегли отново.

1.11.3. Състезанието ще бъде отключено. Това означава, че ако случайно на някой пилот играта му крашне, интернета му спре или други подобни фактори доведат до пропадането му от сървъра, то той ще може да влезе в сървъра отново и да продължи състезанието си от бокса, без да получи наказание от РК!

1.12. Използване на DRS.

1.12.1. Използването на DRS в свободните тренировки и квалфикацията ще бъде позволено без ограничения. Това означава, че всеки пилот ще може да използва DRS системата по всяко време и част от неговата обиколка.

1.12.2. Използването на DRS в състезанието ще бъде ограничено. За да използвате DRS системата в състезание, е нужно да сте на под 1 секунда изоставане, от пилота пред вас в зоната за измерване на разстоянието между двете коли, която съответно е малко преди зоната за активиране на DRS. За информация, къде точно се намират всичко зони, можете да сравните от картата на пистата в страницата с "лайв тайминг".

1.12.3. Използването на DRS в състезанието ще бъде забранено в първите две обиколки. Използването на DRS системата в състезанието ще бъде възможно след първата зона за измерване в третата обиколка (в случай, че сте на под 1 секунда разстояние от колата пред вас) и така, до края на надпреварата.

Забележка! Assetto Corsa не може да контролира и да следи, дали разстоянието между двете коли е правилно и използването на DRS системата легално. Разбираме, че следенето на всеки пилот за разтоянието между двете коли в зоната за измерване би било изключително трудно за изпълнение, за това, БгФ1 ще изпозлва допълнителна програма, която да индикира със звуков сигнал, на пилота в състезанието тогава, когато пилота може да използва системата на 100% легално и без да получи наказание. От изключителна важност е да изгледате ТОВА ВИДЕО, което ще ви обясни как да настроите програмата и как тя работи.

1.12.3.1. Всяко нелегално използване на DRS системата в състезанието, ще бъде наказвано с добавяне на 2 секунди към крайното състезателно време на пилота. Наказанията наложени по тази точка не подлежат на обжалване!

1.13. Спринтови състезания.

1.13.1. В случай, че състезателният уикенд съдържа спринтово състезание, графика за провеждането му ще бъде както следва:

  • 19:00 – Първа 60 минутна свободна тренировка [официална]
  • 20:00 – 15 минутна Kвалификационна сесия [официална].
  • 20:20 – Спринтово състезание на 20% дистанция.
  • 20:35 5 минутна подгряваща сесия, в която се изчаква да влязат всички пилоти.
  • 20:40 – Състезание 70% дистанцията. 

ВАЖНО!!! След приключването на спринтовата надпревара, сървъра ще бъде рестартиран, за да може да бъде настроен за състезанието! Следете с повишено внимание чата в играта и съобщеният от организаторите! Можете да следите страницата с "лайв тайминг" или Дискорд, за да разберете, кога сървъра е отново на линия!

Забележка: Състезателните уикенди, които съдържат спринтови надпревари няма да бъдат провеждани при правила на закрит парк. Сетъпите ще бъдат отключени и пилотите ще могат да избират своите настройки свободно.

1.13.2. Начин на провеждане на спринтови състезания.

  • Квалификация - Без ограничения в използването на DRS системата и без ограничения в избора на настройки.
  • Спринтово състезание - Пилотите стартират според начина им на подредбна в квалификационната сесия. Няма задължителни стопове и няма задължително използване на два типа гуми. Използването на DRS системата е ограничено, според т.1.12.2.
    • Всички пилоти, които са финиширали в топ 8 на спринтовото състезание, ще получават точки, както следва:
      • победителят взима 10 точки, втория 8, третия 6, четвъртия 5, петия 4, шестия 3, седмия 2 и осмия 1 точка. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в спринтовото състезание.
  • Състезание - Пилотите, които са финиширали в топ 8 на спринтовото състезание, ще стартират в обратен ред на стартовата решетка. Пример; Победителят от спринтовата надпревара - стартира 8ми в състезанието, втория - стартира 7ми, третия - 6ти и т.н. до 8ма позиция. Пилотите финиширали извън топ 8 в спринтовото състезание, стартират без промяна в подредбата им на стартовата решетка. Бонус точка (една) ще се дава на пилота, записал най-бързата обиколка в състезанието.

2. Точкова система в шампионата:

2.1. Точковата система в шампионата има следния вид; победителят взима 25 точки, втория 18, третия 15 и така 12,10,8,6,4,2,1 до десето място.

2.1.1. Бонус точка (една) ще се дава на пилотът, записал най-бърза обиколка в състезанието.

2.2. Пилотите ще получават точки само, когато те са покрили 74.5+% от състезателната дистанция на лидера ( измерено в обиколки). Ако състезанието приключи между 50% и 75% от състезателната дистанция, поради различни спрямо обстоятелствата проблеми, точките се разпределят на половина. Първия получава 12,5, втория - 9, третия - 7,5 и така до десето място 6; 5; 4; 3; 2;1;0,5.

2.3. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 0% и 25% от състезанието, то ще бъде рестартирано, като отпадналите пилоти до този момент ще могат също да се включат при рестарта на състезанието.

2.4. Ако поради някакви причини интернет връзката на сървъра се разпадне или някакъв друг проблем свързан с него между 25% и 50% от състезанието, ще има вот, при който ще се гласува дали състезанието да бъде рестартирано, анулирано или Управата да насрочи нова дата за провеждане на състезанието. В случей, че се стигне до насрочване на нова дата, то тя няма да подлежи на коментар/промяна. Решението, кога да бъде проведено състезанието отново, се взима по усмотрение на Управата.

3. Основни правила

3.1. При тежък инцидент, който е причинил загуба на елементи от аеродинамичната част или други елементи по болида ( окачване, гуми и т.н. ) само предно и задно крило могат да бъдат поправени в бокса. Ако ви падне гума или ви се изкриви окачването, тази част от болида не може да бъде поправена от механиците. Ако пилот загуби гума или изкриви окачване до такава степен, че неможе да продължи нормално състезанието, той е длъжен в рамките на 30 секунди след катастрофата да напусне състезанието. При неспазване на това правило, пилота ще бъде наказан с дисквалификация от текущото състезание и стартиране от последна позиция в следващото състезание, в което вземе участие. Ако до края на състезанието остават по-малко от 3 обиколки, пилота има право да докара колата до финала, само при положение, че кара извън идеалната линия и не пречи на други пилоти.

3.2. Показваните флагове се контролират само от играта и пилотите трябва да спазват всички ограничения или наказания в зависимост от показания флаг. Наказанията наложени от играта НЕ подлежат на коментар/обжалване.

4. Правила за провеждане на квалификация

4.1. Абсолютно се забранява превишаването на скоростта в бокса по време на всички официални сесии. Всеки пилот нарушил това правило по време на официалната тренировка, квалификация или състезание, ще бъде наказан с добавяне на 20 секунди към общото му състезателно време в текущото състезание, но ако отпадне от него, наказанието се начислява към следващото състезание, в което той вземе участие.

4.2. Абсолютно се забранява нарушаването на сигналните светлини в изхода на бокса. Всеки пилот напуснал бокса при червена светлина ще бъде наказан с добавяне на 20 секунди за текущото състезание, но ако отпадне от него, наказанието се начислява към следващото състезание, в което той вземе участие.

4.3. Абсолютно се забранява изпреварването на пилоти наредили се на опашка за излизане от бокса. Всички пилоти трябва да се наредят един зад друг по реда в който са излезли от своя бокс до изходната линия на пита. В допълнение ако пилот излезе от своя гараж и пред него вече има образувана колона от болиди, то той трябва да изчака да преминат всички болиди, които вече са били наредени на опашката и след това да потегли. Всеки пилот нарушил това правило ще бъде наказан с добавяне на 5 секунди към състезателното му време за текущото състезание, но ако отпадне от него, наказанието се начислява към следващото състезание, в което той вземе участие.

4.4. Абсолютно се забранява кътването по време на квалификацията. Записите на всеки пилот могат да бъдат преглеждани от Управата, на случаен принцип, след всяко състезание. Пилотите кътнали по време на бързата си обиколка ще бъдат наказвани от играта с анулиране на времето за съответната обиколка.

5. Състезателни правила:

5.1. Атака - защита. Болида заемащ по-предна позиция има право да избира траекторията си . В случай на атака , ако по-задно стоящия болид (атакуващия) припокрива с предните си гуми задните гуми на по-предно стоящия болид (защитаващия се) , то пилота с по-предна позиция е длъжен да се съобрази с траекторията на атакуващия го пилот , както и атакуващия трябва да се съобрази с защитната траектория на пилота пред него (да няма затваряне или избутване от страна и на двамата пилоти). Всеки инцидент причинен по неспазване на тази концепция ( независимо дали е пилота отпред или този отзад ) ще бъде наказвано в зависимост от характера на катастрофата ( в случай че има удар ).

5.2. Всеки пилот извършващ маневри подобни на: избутване на състезател с цел изпреварване, непрекъсната смяна на линията на движение за да се предпази от изпреварване, драстично затваряне на завоя или всяка друга маневра която може да се разглежда като опасно пилотиране, ще се наказва както следва:

5.2.1. Избутване на пилот, без значение дали има пряк контакт между двата болида или не, с цел изпреварване: добавяне на 15 секунди към състезателното време. Изключения ще се правят единствено, когато атакувания болид ( този заемащ по-предна позиция ) навлезе в линията на движение на атакуващия болид (този заемащ по-задна позиция).

5.2.2. Защитна маневра на права. Пилота, който защитава позиция на права , има право на една защитна маневра , т.е има право веднъж да промени траекторията си на движение , различна от тази на идеалната състезателна линия на конкретната писта. В случай, когато по-задно стоящия болид е припокрил с предния си спойлер дори и малка част от по-предно стоящия болид, то защитаващия се няма право вече да променя траекторията си. В края на правата ако няма припокриване , защитаващия се пилот е в правото си да си избира траекторията на движение ( т.е да се завърне на идеалната състезателна линия ). Изход от завой, различен от идеалната състезателна линия , не се счита за защитна маневра. Неспазването на това правило и непрекъсната смяна на линията на движение (два или повече пъти), с цел защита от изпреварване, която не води до инцидент ще се наказва с 10 секунди.

* Управата си запазва правото да разглежда по свое усмотрение ситуация с 3 или повече болида.

5.2.2.1. При последвал удар чрез предпазване от изпреварване с непрекъсната смяна на линията за движение (два или повече пъти) пилота се наказва с 30 секунди за всяко едно нарушение спрямо т.5.2.2.1., която се добавя към състезателното време. В този случай атакуващия пилот не е виновен.

5.2.2.2. В случай на припокриване и защитаващия се пилот е продължил защитната си маневра и е избутал атакуващият - 15 секунди.

5.2.2.3. При три или повече нарушения спрямо т.5.2.2.1. , т.5.2.2.2 и 5.2.2. провинилият се пилот се дисквалифицира от текущото състезание.

5.3. Извън пистата: Всеки болид намиращ се с четирите си гуми извън пистата (виж т5.5.) трябва да освободи състезателната линия за всички видими болиди идващи след него. Пилотът в момента на връщането си обратно на пистата не трябва да принуждава никой от състезателите да промения треакторията си на движение. При неспазване на това правило ще се прилагат следните наказания:

5.3.1. Движещият се по пистата пилот е принуден „внезапно” да смени треакторията си на движение без да се получи катастрофа/инцидент. Виновния се наказва с 10 секунди към състезателното време за всеки един предизвикан инцидент.

5.3.2. Предизвикан е инцидент без значение дали има загуба или не на поправима част от болида на пилота движещ се по пистата. Наказва се с добавяне на 30 секунди към крайното състезателно време.

5.4. Ако пилот загуби контрол над болида си и се позиционира на 90 градуса или повече спрямо пистата, той трябва да спре и пропусне всички видими идващи болиди. Ако последва инцидент, виновен е завъртялия се пилот, освен ако болида му не е спрял напълно. Наказанието за неспазването на това правило е добавяне на 30 секунди към състезателното време. Ако болидът е изцяло извън пистата то той може да коригира посоката си на движение свободно за да навлезе в правилната посока и очертанията на пистата, като спазва всички правила по т.5.3. преди да се върне отново на трасето. Наказанията за не спазване на това правило ще са както следва в т. 5.3.1. и т.

Важно!!! Използвайте бутоните "Look behind", "Look right" и "Look left" в зависимост от ситуацията за да бъдете сигурни, че преди да позиционирате своя болид в правилната посока и тръгнете със състезателно темпо към вас не се приближават други пилоти!

5.5. Дефиниция за писта: За "писта" ще се счита асфалтираната повърхност ограничена от бели/жълти/сиви линии, които се застъпват с бордюрите ( обикновенно боядисани в синьо/бяла, зелено/бяла или червено/бяла цветова комбинация ), които също са част от пистата. Ако на трасето има 2 или повече линии, за основна линия ще се зачита тази, която се припокрива с бордюрите на пистата както е споменато по-горе в т. 5.5. Удълженията на бордюрите не са част от пистата.

5.5.1. Всяко излизане с 4 гуми извън пистата, в чиста обиколка (виж т.5.5.2.), ще бъде зачитано като кът. Под внимание ще се взимат само излизанията в предварително обявените от Управата завои, за конкретната писта (виж т.5.5.1.1.). Под внимание няма да бъдат взимани първата състезателна обиколка и първите 5 кътвания на пилота (всеки прави грешки). Всеки кът след това ще бъде наказван с добавяне на 1 секунда към крайното състезателно време на пилота.

5.5.1.1. Наказания за кът, спрямо значението на т.5.5.1., ще бъдат налагани само в определени завои от пистата. Преди началото на всяко състезание, въпросните завои, които ще бъдат взимани под внимание за кътове, ще бъдат обявявани от Управата под формата на малък брифинг-галерия, който може да бъде видян от страницата с информация за "Следващо състезание".

5.5.1.2. Всяко пресичане на участъци от пистата, без значение дали обиколката е чиста или не, с цел настигане, изпреварване на пилот, наваксване на време и други подобни, ще бъдат зачитани като груб кът. Грубите кътове ще бъдат наказвани с добавяне на 15 секунди към крайното състезателно време, за първите два груби къта, а при трети такъв, пилота подлежи на дисквалификация от състезание

5.5.2. Дефиниция за НЕ чиста обиколка: Пилота е загубил контрол над болида, завъртане, полу-завъртане, удари със стени или друг пилот или други подобни инциденти. Блокирането на спирачки НЕ е загуба на контрол! Последвало вдигане на газта в самата зона за сигурност, преди излизане от пистата или след връщане на пистата няма да бъде приемано като изключение!

5.6. Ако пилот спечели или защити състезателна позиция чрез пресичане или излизане от пистата той е задължен да пропусне всички пилоти които е изпреварил нелегално и да изчака да мине един завой за да може да го атакува отново. Ако пилотът наруши някое от тези правила, той ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към състезателното му време за всеки един изпреварен пилот.

5.7. Ако пилот има повреда в спирачките или шасито му е до такава степен повредено, че не може да се движи нормално по пистата, то той няма да бъде наказан за пресичане на пистата, освен ако пресичането не е умишлено. Ако пилотът направи груби и умишлени кътове, тогава той ще подлежи на наказание с добавяне на 5 секунди, за всеки кът, към крайното му състезателно време.

5.8. Катастрофи породени от лаг: Това може да е основен проблем поради неефективността на някои интернет връзки. Ако наблюдавате лаг по време на игра при някой от пилотите се препоръчва използване на по-широки зони при изпреварване за да се минимизира шанса за инциденти поради лаг. В случай, че се получи инцидент породен от лаг и Управата прецени, че случаят е точно такъв, наказанието може да бъде избегнато; обаче ако се установи, че пилот използва лага в свой плюс за да нарушава правилата той ще бъде наказан в зависимост от това кои правила е нарушил.

5.9. Движение в бокса: Важно е да се отбележи, че бокса е съществена част от състезателната писта, което означава в тази зона също има правила и ограничения. Следните неща трябва да се вземат в предвид при влизане и излизане от зоната на бокса:

5.9.1. Входа на бокса и неговите изходни ограничителни линии трябва да се спазват по всяко време. Пресичането или настъпването на изходната линия на бокса се счита за неправилно движение по пистата и се наказава с добавяне на 10 секунди към състезателното време на нарушителя, дори при положение, че това не е попречило на другите състезатели.

5.9.1.1. Пилот, който се кани да влиза в бокса, не трябва да пресича ограничителните линии преди влизането в бокса. Това се прави с цел, задния пилот да разбере намеренията на пилота отпред и да се предотврати възможен инцидент. Ако пилот пресече тази линия ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към състезателното време. Пример за такава линия може да се наблюдава на пистата Интерлагос (ГП на Бразилия), ГП на Бахрейн, както и на Валенсия (ГП на Европа). Настъпването на ограничителните линии преди влизането в бокса няма да бъде наказвано.

5.9.2. Ако пилот преминаващ през бокса и друг пилот, който вече е при механиците си и се приготвя да ускорява, трябва да се знае, че винаги предния пилот трябва да осигури предимство на задния. Необходимо е единствено еднократно използване на бутона "Look Behind" преди пилота на по-предна позиция да ускори и излезе от своята сервизна зона. Ако пилота, който не е спазил това правило, принуди пилота на по-задна позиция, който вече се е движил с нормално темпо да намали от своята скорост за да предотврати инцидент, то виновникът ще бъде наказан с добавяне на 10 секунди към крайното му състезателно време. Ако се стигне до контакт между двата болида, виновникът ще бъде наказан с добавяне на 30 секунди към крайното му състезателно време.

5.9.3. Ограничението в бокса по подразбиране е 82 км/ч. Наказанията за превишаване на скороста в бокса се налагат от сървъра и не подлежат на коментар. Съветваме всеки пилот да провери в свободните тренировки, при неговото първо излизане на пистата, каква е максималната допустима скорост в бокса при включен лимитър. В случей, че пилота е превишил скоростта в бокса и не е получил наказание от сървъра, то той ще бъде наказван с добавяне на 10 секунди към крайното му състезателно време.

6. Инциденти

6.1. При всеки сблъсък отзад виновен е задният пилот, освен ако пилотът на по-предна позиция е загубил контрол или пилотът на по-предна позиция не се движи с нормалното си състезателно темпо за съответната част на пистата, в случай на повреда в болида си или поради други обстоятелства. Загуба на контрол означава завъртане, полу-завъртане или колата да е включена в сблъсък с друга кола или стена. Блокирането на спирачките или по-късно/по-ранно спиране за завоя и взимането му по „странни” траектории не е загуба на контрол.

6.1.1. Пилот, причинил лек сблъсък, който не води до повреди по болида, без значение дали има загуба на позиции или не, ще се наказва с добавяне на 10 секунди към състезателното му време в текущия старт за всяка такава ситуация.

6.2. Пилот, причинил тежък сблъсък (загуба на позиции, повреди по болида) ще се наказва с добавяне на 30 секунди към крайното му състезателно време, за всеки инцидент, в който той е виновен, а при 3 (три) такива, пилота се дисквалифицира от даденото състезание. Ако виновника не завърши съсътезанието, той се наказва със забрана за участие в квалификацията и стартиране от последна позиция в следващият старт, в които той вземе участие.

6.3. При предизвикване на масови инциденти по време на състезанието (включващи 3 и повече коли, включително болида, предизвикал инцидента) виновния пилот се дисквалифицира от текущото състезание. При повторен инцидент, пилотът се наказва с неучастие в следващите 3 старта, а при трети път - до края на сезона! Ако пилотът е от група „БгФ1”, при потретен инцидент той се наказва с отнемане на лиценза и има възможност за прехвърляне в група „БгГП2”. Ако виновника не завърши състезанието се наказва по същия начин, по който се наказва за не завършено състезание по т. 6.2.

6.4. При сблъсък отзад, ако виновния пилот осъзнае грешката си и потърпевшият не е получил видими повреди по болида (загуба на крило, например), той може да избере да върне позицията на потърпевшия пилот. По този начин, виновния пилот избягва наказание по горе описаните точки. Връщането на позицията трябва да се случи в рамките на 1 обиколка, в която се е случил инцидента, на удобно място, което не застрашава останалите участници в състезанието.

Ако пилота предизвикал инцидента има поражения по болида , то той има право ПЪРВО да посети механиците си за поправка на болида, и в обиколката след това да премине отново през алеята на боксовете за изтърпяване на наказанието си.

6.6. При сблъсък който води до отпадане на ударения пилот виновника се наказва с добавяне на 60 секунди към крайното му състезателно време. При повторен инцидент се наказва с дисквалификация.

7. Флагове

7.1. Жълт флаг се показва от играта, когато има опасност на пистата. Всички пилоти са длъжни да внимават когато има жълт флаг. Ако пилот бъде замесен в сблъсък когато е развят жълт флаг, то той ще бъде наказан с добавяне на 20 секунди към състезателното му време. Изключение се прави само когато пилота е намалил скоростта, но ситуацията не позволява избягване на инцидент.

7.2. Син флаг се показва от играта, когато по-бавен пилот на пистата бъде застигнат от по-бърз затварящ го с обиколка. Задължение е на пилота, който получава синия флаг да се отмести от идеалната линия и да даде път на застигащия го пилот, но не набивайки рязко спирачки или намалявайки скоростта си, оставайки на идеалната линия. При неспазване на това правило в рамките на 3 завоя, пилотът, който предстои да бъде затворен с обиколка ще бъде наказан с добавяне на 30 секунди към състезателното му време.

7.2.1. Пилота застигащ с обиколка е длъжен да не атакува в завой и да предостави достатъчно време на изоставащия пилот да му освободи идеалната линия. Предизвикване на инцидент спрямо т.7.2.1. ще се наказва с добавяне на 30 секунди към състезалното време на застигащия пилот.

7.2.2. Пилот, който предстои да бъде затворен с обиколка няма право на защитни маневри и подобни на избутване с цел НЕ пропускане на застигащия го с обиколка пилот. Подобно поведение ще бъде наказвано с добавяне на 30 секунди към състезателното време на изоставащия пилот.

7.3. Всички останали флагове, които не са описани в т.7. се контролират изцяло от играта (включително описаните в т.7.1. и т.7.2.) и наказанията наложени им за тях от симулатора не подлежат на обжалване. Задължение на пилотите е да спазват всички ограничения или наказания наложени им от играта в зависимост от типът флаг(виж т.3.2.).

8. Лицензни точки (ЛТ)

8.1. В началото на всеки сезон, всеки пилот ще разполага с 12 Лицензни Точки (ЛТ).

8.1.1. За да бъде допуснат пилот до състезание, той трябва да има минимум 1 ЛТ в своя актив. При наличието на 0 ЛТ, пилота няма да бъде допуснат до състезание.

8.1.2. Всеки пилот има право да възобнови по 1 ЛТ от своя актив след 3 пропуснати състезания. Това правило се прилага само и единственоно, ако пилота е пропуснал въпросните 3 състезания поради липса на минимален брой ЛТ за участие в състезание. В случей, че пилота е на ваканция (например) и е пропуснат 3 старта, ЛТ няма да бъдат възобновявани.

8.1.3. За всеки две завършени състезания подред, в които пилота е взел участие, пилот Х ще може да възобнови 1 ЛТ от своя актив. Това правило се прилага единствено, ако пилота е завършил 50% от състезателната дистанция в състезанието, без значение дали е отпаднал или не.

8.1.3.1. Ако пилот разполага с максималният брой ЛТ (12), то тогава т.8.1.3. няма да бъде прилагана. Никой пилот не може да разполага с повече от максималният брой ЛТ (12).

8.2. За всяко наложено наказание на пилот Х, ще му бъде отнемана по 1 ЛТ, независимо от характера/типа на наложеното наказание.

8.3. За всяко наложено наказание на пилот Х, поради нарушение на 9.3. ще му бъдат отнемани 3 ЛТ.


9. Заключение

9.1. ВНИМАНИЕ - Всеки пилот , мениджър и собственик на отбор, открил бъг в мода ( особено ако бъга дава каквото и да е предимство на даден пилот ) е ДЛЪЖЕН НЕЗАБАВНО да уведоми управата. Наказанието за не спазване на това правило е отнемане на всички спечелени до момента точки на пилота и отбора + 3 състезания дисквалификация за пилота и отбора. Наказвани ще бъдат и пилоти и отбори които не са открили бъга, но са знаели за нередността, без значение дали са се възползвали или не!

9.2. ВНИМАНИЕ - Всеки отбор/пилот има право да подава обжалване, под формата на Контестация, срещу наложено наказание в рамките на ДО 24 часа след обявяването на официалните наказания. Подаването на Контестсация може да бъде правено от "Членски Клуб" (линк) - "Активни Контестации". Крайният изход от Контестацията за обжалване ще бъде взиман от пилотите, които са взели участие в надпреварата, за кяото се отнася наказанието. Управата/РК няма да има право на глас в обжалванията. Същото правило важи и за случеите, когато пилот мисли, че е бил ощетен и наказание срещу виновника не е било наложено. Пилота/отбора има право да подаде Контестация срещу виновния пилот. Изхода от гласуването ще се приема за крайно и няма да подлежи на бъдещи обжалвания или коментари. Важно е преди да заявите обжалване на наказание, да бъдете запознати с начина на подаване на такова (линк).

9.3. ВНИМАНИЕ - Всеки пилот е длъжен да бъде активен и да следи "Членски Клуб" за активни гласувания след всяко проведено състезание! В случей, че има подадено обжалване от отбор/пилот, всеки пилот участвал в състезанието е длъжен да даде своят глас! Важно е преди да дадете своя глас, да се запознаете с правилата за гласуване (линк). При нарушение на правилата за гласуване (линк), пилота подлежи на наказание с отнемане на 3 ЛТ (т.8.3.).

9.4. ВАЖНО - За всяка подадена Контестасция, Управата ще прави контакт с мениджърите на всички отбори. Тяхно задължение е да "приканят" пилотите, които имат право на глас, да го направят! При системно НЕ спазване на това правило, Управата има право да предприеме последващи действия, които да накажат или санкционират отбора по административен път, който не включва Правилника на Бгф1.

9.5. ВАЖНО - Ако за дадена ситуация, не е постъпила Контестация за обжалване на наказанието срещу виновния пилот в рамките на до 24 часа след публикуването на официалните наказания, то наказанията ще бъдат приети за крайни и няма да подлежат на бъдещи коментари или обжалвания.

9.6. - Управата запазва правото си по свое усмотрение да преглежда поведението на пистата на пилоти, които системно нарушават правилника на БгФ1 и да се съветва с техните мениджъри за поведението им на пистата. Управата НЯМА право да налага наказание по свое усмотрение или да подава контестации. Това е право и задължение на всички пилоти, собственици и мениджъри на отбори.

9.6.1. - В редки случеи, когато Управата на шампионата прецени, че пилотите системно нарушават правилника на БгФ1, Управата запазва правото си по свое усмотрение да преглежда повторенията от състезателният уикенд и да налага наказания на всички пилоти, които са нарушили правилата за поведение на пистата в БгФ1. За да не бъде в разрез с т 9.6., Управата ще има правомощия да наказва пилотите само и единствено, когато е уведомила всички пилоти преди началото на всяка официална сесия в сървъра (официална свободна тренировка, квалификация или състезание), че към уикенда ще бъде прилагана т. 9.6.1.