Tyre wear - сезон 2023

Най-добрите пилоти в България в борба за титлата! Дискусия и всичко нужно за новият сезон - мод, добавки, помощни материали, обяви за свободни места в отбори, презентации, помощ за нови потребители и бъдещи пилоти и т.н.
Аватар
ivanstefchev
Организатор
Организатор
Мнения: 762
Регистриран на: Сря 15 Авг, 2007 11:00 pm
Име: Иван Стефчев
Дебют: ГП на Европа 2009
Сайт: www.Simracing.BG
Любим пилот/и: Люис Хамилтън
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Случайно дочух, че някои пилоти се оплакват, че tyre wear-a бил голям. Същите, които се оплакват, че им е голям, бяха казали, че им е бил ОК, след като беше намален на 170% :D
Да направим една дискусия, кой какво мисли за износването на гумите в сървъра, в момента? Малко ли ви е, много ли ви е? :wondering: :beer: :movie:
Аватар
bushido
Beginner
Beginner
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 01 Мар, 2014 8:49 am

Износването е абсолютно нормално за 70% дистанция. Друг е въпроса че RSS пак нищо не са свършили с представянето на гумите, защото степента на износване им е единствената разлика. Трябваше да има поне 0.5-0.6 десети разлика в темпото на различните типове гуми за да има различни стратегии. Сега пак ще ще се кара на един тип и това е. Като организатор на всичко ти решаваш за условията при които ще се кара-те са еднакви за всички. Почнеш ли да ни питаш кой какво харесва и къде го сърби ще ти се качим веднага на главата.
Ивайло Каменов
Silver Arrows F1 Racing
Аватар
Nikolai Karakolev
Beginner
Beginner
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 17 Май, 2013 3:27 pm
Име: Николай
Дебют: Aвстрия 2021
Отбор: Apex Oracle Racing
Победи: 0
Подиуми: 2
Пол-позишъни: 0
Управление: Trustmaster T300
Любим отбор/и: FERRARI
Любим пилот/и: Kimi Raikkonen

Мисля, че е напълно нормално износването. Единствено за някои състезания като Джеда ще трябват по-твърди гуми, защото със завоите се покачва доста и износването.
Аватар
IvanLeonov
Beginner
Beginner
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 24 Юли, 2011 10:30 am
Име: Иван Леонов
Дебют: 2012 Испания
Отбор: NetRex Grand Prix
Управление: Thrustmaster
Любим пилот/и: Фернандо Алонсо
Местоположение: Твърдица

Здравейте и от мен! Аз съм един от хората, които се оплакаха от твърде високото износване на гуми, но не бях само аз, и заради това реших, че трябва да го дискутираме всички заедно.
Лично моето мнение е, че не е нормално да се правят по 4 стопа на състезание, ако гледаме реалната Формула 1, там правят по 1 или 2 стопа.
Тук с това износване и избор на гуми това е малко невъзможно.
Ще Ви задам един въпрос, кога най-твърдите гуми във Ф1 са издържали макс 10-11 обиколки?
Това е точно така на Бахрейн сега, което ще ни накара да правим повече спирания в бокса.
Ако това е целта океей, създават се предпоставки за повече размествания в боксовете, да, но така се отдалечаваме от идеята да бъдем максимално близко до Ф1.
Според мен това 170% е твърде много и не отговаря изобщо на 70% състезателна дистанция, ако карате на 100% износване и 100% дистанция ще разберете, че е съвсем различно, но това е отделен въпрос. На 70% състезателна дистанция реално отговаря 130% износване на гуми, та идеята ми е да се промени на толкова, за да бъде донякъде коректно това.
И друго, в този мод имаме ограничения относно налягането на гумите, като нямаме толкова възможности да използваме по-ниски стойности, за да накараме по-твърдите гуми да работят на писти като Бахрейн например.
Заради това отпада вариантът да се промени изборът на тип гуми, защото дори сега е трудно да се загреят и накарат да работят оптимално C3 (най-твърдите гуми).
Да, предполагам, че някой ще каже, ами той Леонов може да е тренирал на по-нисък wear и т.н. и сега изведнъж иска промяна, за да спечели някакво предимство и т.н.
За мен по принцип не е никакъв проблем и така да си остане, като спокойно мога да заявя, че съм един от пилотите, които работи най-добре с гумите в БГФ1, даже ако искам предимство ще бъда против промяна и да.
Просто мисля, че ще е смешно да влизаме в бокса на всеки 7-8 обиколки, ще изглежда странно и за зрителите, но всеки има право на мнение.
Предлагам ако има промяна в една или друга посока това да не е от този старт, защото всеки е тренирал и се е подготвял на тези условия в момента при 170%., и ще е малко нечестно спрямо един или друг, промяна ако има да се осъществи например от втория кръг.
Благодаря Ви и се надявам повече хора да вземат отношение в дискусията!
Иван Леонов
NetRex Grand Prix
Аватар
Nikolai Karakolev
Beginner
Beginner
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 17 Май, 2013 3:27 pm
Име: Николай
Дебют: Aвстрия 2021
Отбор: Apex Oracle Racing
Победи: 0
Подиуми: 2
Пол-позишъни: 0
Управление: Trustmaster T300
Любим отбор/и: FERRARI
Любим пилот/и: Kimi Raikkonen

IvanLeonov написа:
Сря 08 Мар, 2023 12:36 pm
Здравейте и от мен! Аз съм един от хората, които се оплакаха от твърде високото износване на гуми, но не бях само аз, и заради това реших, че трябва да го дискутираме всички заедно.
Лично моето мнение е, че не е нормално да се правят по 4 стопа на състезание, ако гледаме реалната Формула 1, там правят по 1 или 2 стопа.
Тук с това износване и избор на гуми това е малко невъзможно.
Ще Ви задам един въпрос, кога най-твърдите гуми във Ф1 са издържали макс 10-11 обиколки?
Това е точно така на Бахрейн сега, което ще ни накара да правим повече спирания в бокса.
Ако това е целта океей, създават се предпоставки за повече размествания в боксовете, да, но така се отдалечаваме от идеята да бъдем максимално близко до Ф1.
Според мен това 170% е твърде много и не отговаря изобщо на 70% състезателна дистанция, ако карате на 100% износване и 100% дистанция ще разберете, че е съвсем различно, но това е отделен въпрос. На 70% състезателна дистанция реално отговаря 130% износване на гуми, та идеята ми е да се промени на толкова, за да бъде донякъде коректно това.
И друго, в този мод имаме ограничения относно налягането на гумите, като нямаме толкова възможности да използваме по-ниски стойности, за да накараме по-твърдите гуми да работят на писти като Бахрейн например.
Заради това отпада вариантът да се промени изборът на тип гуми, защото дори сега е трудно да се загреят и накарат да работят оптимално C3 (най-твърдите гуми).
Да, предполагам, че някой ще каже, ами той Леонов може да е тренирал на по-нисък wear и т.н. и сега изведнъж иска промяна, за да спечели някакво предимство и т.н.
За мен по принцип не е никакъв проблем и така да си остане, като спокойно мога да заявя, че съм един от пилотите, които работи най-добре с гумите в БГФ1, даже ако искам предимство ще бъда против промяна и да.
Просто мисля, че ще е смешно да влизаме в бокса на всеки 7-8 обиколки, ще изглежда странно и за зрителите, но всеки има право на мнение.
Предлагам ако има промяна в една или друга посока това да не е от този старт, защото всеки е тренирал и се е подготвял на тези условия в момента при 170%., и ще е малко нечестно спрямо един или друг, промяна ако има да се осъществи например от втория кръг.
Благодаря Ви и се надявам повече хора да вземат отношение в дискусията!
Aз лично съм съгласен, ако става въпрос за това леко сваляне от 40%. Гумите наистина не загряват по принцип и дори най-твърдите държат по 15 обиколки. Има цяла седмица до състезанието също, така че на мен лично не ми пречи и от този уикенд да е, но трябва всички да са съгласни!
Аватар
bushido
Beginner
Beginner
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 01 Мар, 2014 8:49 am

IvanLeonov написа:
Сря 08 Мар, 2023 12:36 pm
Здравейте и от мен! Аз съм един от хората, които се оплакаха от твърде високото износване на гуми, но не бях само аз, и заради това реших, че трябва да го дискутираме всички заедно.
Лично моето мнение е, че не е нормално да се правят по 4 стопа на състезание, ако гледаме реалната Формула 1, там правят по 1 или 2 стопа.
Тук с това износване и избор на гуми това е малко невъзможно.
Ще Ви задам един въпрос, кога най-твърдите гуми във Ф1 са издържали макс 10-11 обиколки?
Това е точно така на Бахрейн сега, което ще ни накара да правим повече спирания в бокса.
Ако това е целта океей, създават се предпоставки за повече размествания в боксовете, да, но така се отдалечаваме от идеята да бъдем максимално близко до Ф1.
Според мен това 170% е твърде много и не отговаря изобщо на 70% състезателна дистанция, ако карате на 100% износване и 100% дистанция ще разберете, че е съвсем различно, но това е отделен въпрос. На 70% състезателна дистанция реално отговаря 130% износване на гуми, та идеята ми е да се промени на толкова, за да бъде донякъде коректно това.
И друго, в този мод имаме ограничения относно налягането на гумите, като нямаме толкова възможности да използваме по-ниски стойности, за да накараме по-твърдите гуми да работят на писти като Бахрейн например.
Заради това отпада вариантът да се промени изборът на тип гуми, защото дори сега е трудно да се загреят и накарат да работят оптимално C3 (най-твърдите гуми).
Да, предполагам, че някой ще каже, ами той Леонов може да е тренирал на по-нисък wear и т.н. и сега изведнъж иска промяна, за да спечели някакво предимство и т.н.
За мен по принцип не е никакъв проблем и така да си остане, като спокойно мога да заявя, че съм един от пилотите, които работи най-добре с гумите в БГФ1, даже ако искам предимство ще бъда против промяна и да.
Просто мисля, че ще е смешно да влизаме в бокса на всеки 7-8 обиколки, ще изглежда странно и за зрителите, но всеки има право на мнение.
Предлагам ако има промяна в една или друга посока това да не е от този старт, защото всеки е тренирал и се е подготвял на тези условия в момента при 170%., и ще е малко нечестно спрямо един или друг, промяна ако има да се осъществи например от втория кръг.
Благодаря Ви и се надявам повече хора да вземат отношение в дискусията!
C3 на сегашното износване издържат около 15 обиколки. Това че са влезнали в червения сектор не значи че не може да се кара с тях-просто темпото пада с около секунда. Избора си е на пилота дали да кара още
5-6 обиколки с ниско темпо или да влезе в бокса за нови гуми.
Ивайло Каменов
Silver Arrows F1 Racing
Аватар
samuil0501
Beginner
Beginner
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 14 Сеп, 2020 8:10 pm
Име: Самуил Иванов
Дебют: 2020 Istanbul Park
Отбор: NetRex GrandPrix
Победи: 0
Подиуми: 7
Пол-позишъни: 2
Сайт: https://www.patreon.com/SamuilIvanovACpics
Управление: Thrustmaster T300
Любим отбор/и: Mercedes
Любим пилот/и: Ayrton Senna, Lewis Hamilton
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Не съм сигурен, но може би това ще се окаже проблем само на тази писта. Пистата е известна с голямо износване на гумите. Може би ще има още някои писти с подобен проблем. Все пак tyre wear-а може да се намали според мен. За загряването на гумите и интересен казус. Ако увеличим температурата на пистата ще загряваме по-добре гумите, но ще се износват по-бързо. При моите тестове отне на Ц3 гумите да загреят около 2 обиколки, след това си бяха на доста добра температура. Освен това мода тази година има добро темпо със студени гуми, колата се държи доста прилично дори и със студените гуми. Но както споменах по-горе, Бахрейн е различна писта от останалите и мисля, че на Джеда ще има проблем с това, понеже на пистата има доста прави, а това не е добре понеже гумите изстиват бързо.
Samuil Ivanov
NetRex Grand Prix
Аватар
ivanstefchev
Организатор
Организатор
Мнения: 762
Регистриран на: Сря 15 Авг, 2007 11:00 pm
Име: Иван Стефчев
Дебют: ГП на Европа 2009
Сайт: www.Simracing.BG
Любим пилот/и: Люис Хамилтън
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Нека повече пилоти се включат в темата.
Аватар
Ivanov37039
Beginner
Beginner
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 16 Юни, 2020 4:08 pm
Име: Иван Иванов
Отбор: Sparta Racing Team

При тези условия гумите от типа Ц5 едва ли ще сложи някой за това състезание(в стратегически план). Все пак трябва да мине самото състезание да имаме по добра картина на случващотото се. Независимо износването на гуми итн винаги най добрият вариант е когато трите типа гуми са в играта. Това естествено отваря възможности за по разнообразни стартегии.
Аватар
NassimFTW
Beginner
Beginner
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 14 Мар, 2023 7:30 pm
Име: Nassim Roula
Дебют: Bahrain 2023
Отбор: Braking Point Racing
Победи: 0
Подиуми: 2
Управление: Thrustmaster T300RS w/ SF1000 wheel & T3PM pedals
Любим отбор/и: Oracle Red Bull Racing
Любим пилот/и: Max Verstappen
Местоположение: Nybro
Обратна връзка:

I think given how the tyres worked here in Bahrain that 170% wear was good purely from a racing perspective, but if you look at it from a realism perspective, like Ivan Leonov said, maybe it's too high, because I think 1-stop will be almost impossible on all tracks with 170% wear.
Nassim Roula

Braking Point Racing
Публикувай отговор